lördag 8 maj 2010

I litteraturens fotspår

HCE-bokklubben fortsätter skriva historia på Guernsey. Igår museum och besök på bibbla. En mycket bra bibbla för där fick man dricka bärs. Idag shopping och besök hemma hos författaren och poeten Victor Hugo (han var inte hemma). Visst kunde han skriva men någon designer eller inredare var han inte. Efter denna hysteriska homestyling pustar vi ut med afternoon tea. Wiveca och Anna drar iväg på busstur på ön. Maria och ÖB blir kvar och beställer rosé till efterrätt. I skrivande stund känns det ansträngande att vara litterär.


Hemma hos Victor som skrev Les Misérables när han bodde på Guernsey.


Som tur var kunde han försörja sig som författare.


Snigg utsikt hade han i alla fall. Victor.


Präktiga HCE i Victors bibbla.


Efter rundvandring blev det afternoon tea med scones.


Gott och smuligt.


Maria tar sista drinken, sista kvällen (som är så speciell) på Blue Horizon.


Sista middagen, sista kvällen (som är så speciell) på finkrog.


HCE goes bananas. Äntligen.

1 kommentar:

Anonym sa...

jo, jag har ju följt er i spåren, sådär lite på avstånd. Victor Hugo har jag också hälsat på, jag mindes faktiskt inte att det var på Guernsey utan trodde det var på grannön, men så var det också 20 år sedan jag var där. Oroligt har jag också följt askmoln som hopat sig över Frankrike, men ni verkar klara er. Så bra! Safe trip home! Åsa