torsdag 27 augusti 2009

Högsta betyg för bok och cheescake


Bokhösten inleddes hos Anna mitt i ombyggnationerna, men inte desto mindre trevligt för det. Anna hade lagat en fantastisk vegetarisk lasagne, trots att Sofia var hemma och ammade. Den smarriga efterrätten, en cheescake med bär, fick oss att nå högre höjder.
Boken, Vad jag älskade av Siri Hustvedt, fick ungefär samma betyg. Vi gillade hennes detaljrikedom när det gäller konstverken. Vi tyckte om personerna i boken och deras kärleks- eller vänskapsrelationer. Däremot var det länge sedan vi HCE-medlemmar träffades. Efter ett långt sommaruppehåll var det ingen som kom ihåg hur boken slutade.
Bokmötet slutade däremot som sig bör med bokstavskex. Nu börjar bokhösten och vi börjar knapra kex, bokstav för bokstav; först ett h, följt av ett c och sedan ett e. Vad blir det?

Foto: Ida

1 kommentar:

Sofia sa...

Åh, det låter härligt! Jag kommer ihåg hur den slutar, för jag blev klar för ett par veckor sedan. Hoppas ni alla mår bra! Det är tur att vår lilla Thea är så fin, när jag missar så inspirerande sammankomster...

Stora kramar till er alla!