tisdag 2 juni 2009

Sommarläsning och nya möten

Nu mot nya läsäventyr, som sträcker sig över sommaren och fram till tisdagen den 25 augusti. Då vi träffas vi hos Anna och ska ha läst:

Vad jag älskade av Siri Hustvedt
boken kom ut 2004 och finns som pocket

Siri Hustvedt är född 1955 och är amerikansk författare och poet men har sina rötter i Norge. Hon bor i New York och är gift med författaren Paul Auster. Hennes senaste roman har precis kommit ut på svenska och "Sorgesång" har fått lysande recensioner.

Vi bokade också ett höstmöte, måndagen den 5 oktober, då vi ses hos Ullis.

Trevlig sommarläsning!
//ÖB

2 kommentarer:

Sofia sa...

Det här blir lite hastigt skrivet, men i alla fall ett inlägg. Jag tycker att ”Vad jag älskade” är i nivå med Murakami, alltså riktigt genomgripande bra litteratur. Jag blir aldrig uttråkad, trots att hon tar sig så god tid att beskriva detaljer. Det är till med att det är spännande att läsa om konstverken. Brukar annars ha svårt för långa beskrivningar. För mig är del ett och två mest givande. Tredje delen kändes hårdare och passar kanske sämre just när man sitter och ammar … Skulle gärna vara med och höra era åsikter, men hoppas på en bra beskrivning av kvällen på bloggen.

Ullis sa...

Tack Soffis för dina kommentarer. Ovan ser du våra. Hoppas allt är bra med dig och Thea.